TUAN DŽUAN
“Ukrašavanje. Uspeh.” Slaba linija dolazi i ukrašava jake linije; otuda “uspeh”. S druge strane, jaka linija (na vrhu donjeg trigrama)
ukrašava slabe linije; otuda “dobitak u malim stvarima”. To je obrazac neba. Dostizanje (duhovnog) sjaja i potom mirovanje: to je obrazac čoveka. Razmatrajući obrazac neba, možemo da otkrijemo promenu vremena. Razmatrajući obrazac čoveka, možemo da preobrazirno ceo svet.”
Richard Vilheim tumači ovaj odeljak na sledeći način: “Obrazac neba simbolično predstavljaju četiri trigrama koji sačinjavaju ovaj heksagram. Donji osnovni trigram LI je Sunce, donji jezgreni trigrem KAN je Mesec; gornji jezgreni trigram DŽEN svojim kretanjem predstavlja Velikog medveda, dok gornji osnovni trigram GEN svojim mirovanjem predstavlja sazvežđa. Ako pratimo kretanje Velikog medveda, saznajemo rok godine; razmatrajući putanju Sunca i faze Meseca, doznajemo doba dana i delova kalendarskog meseca. Obrazac čovekovog života proističe iz jasno određenih (Li) i čvrsto utvrđenih (Gen) pravila ponašanja unutar kojih ljubav (svetli princip) i pravda (tamni princip) grade kombinacije sadržaja i forme. I ovde, ljubav je sadržaj a pravda je forma.
SJANG DŽUAN
Svetlost u podnožju planine: slika ukrašavanja. Tako se i pravi čovek ponaša kada razjašnjava tekuće poslove, ali ne i onda kada
su u pitanju zakonske odredbe.
“Ostavlja kočije i nastavlja peške,” jer ispravnost zahteva da se ne vozi.
“On ukrašava svoju bradu,” odnosno, uzdiže se sa višima od sebe.
Sreću koja potiče od istrajnosti na pravom putu niko ne može da pobije.
6 na četvrtom mestu označavapostojanje sumnje, što proističe iz njenog nesigurnog položaja. “Nije razbojnik, već je došao da se udvara”: neće mu se, na kraju, pripisati nikakva krivica.
Sreća ovde dolazi u obliku neočekivane radosti.
“Jednostavna ukrašenost nema greške.” Naša volja je u potpunosti ispunjena.